Mai sunt mai puțin de 2 săptămâni pâna la ceremonia premiilor Oscar de pe covorul roșu. Ca în fiecare an, sunt la curent cu toate nominalizările, am urmărit fascinată filmele și aștept cu nerăbdare să văd câștigătorii.

Un preview personalizat al principalelor categorii îl aveți exprimat mai jos:

Pentru cel mai bun film 2018, nominalizările sunt:

Call me by your name – am scris de el aici

Darkest Hour – am scris de el aici, și aș adăuga că mi-a plăcut teribil interpretarea lui Gary Oldman

Dunkirk – am scris de el aici

Lady Bird – un film simpatic care prezintă o imagine complexă a adolescenței și a frământărilor dintr-o familie ce se confruntă cu această perioadă

Phantom Thread – am scris de el aici

The Post – un fragment de istorie al celebrului ziar ce se confruntă cu etica dezvăluirii unor informații confidențiale, o interpretare genială a lui Meryl Streep care, alături de Denzel Washington, ar merita, din punctul meu de vedere, zilnic câte un premiu Oscar și care  dă viață unui personaj ce reușește să se scuture, firav la început, apoi cu tot mai multă putere, de sub dominarea masculină a acelor vremuri

The Shape of water – o poveste minunată al lui Guillermo del Toro, un fel de Frumoasa și bestia magistral redată de talentatul regizor.

Three billboards outside Ebbing, Missouri – despre care am scris aici

Deși nu a fost niciun film care să-mi răscolească lumea și să mă marcheze definitiv printre cele nominalizate anul acesta, mi-au plăcut toate cele enumerate mai sus și mă voi bucura de oricare va fi răsplătit cu celebrul premiu.

Singurul care, din punctul meu de vedere, nu își găsește locul printre celelalte este:

Get out – un film care în alte condiții mi-ar fi plăcut dar nu în compania celor despre care tocmai am vorbit. Get out e un film de duminică, atunci când ești obosit și vrei să te relaxezi cu un horror (așa mă relaxez eu, cel puțin). Mult prea tras de păr, cu indicii peste indicii care nu reușesc să stârnească nicio reacție în mintea eroului principal, cu zombie hard to die pe care îi arunci afară pe ușă și-ți intră înapoi pe geam. Nu știu rațiunile pentru care a fost nominalizat dar e clar că nu rezonează cu gusturile mele.

Fiecare film a dat naștere altor nominalizări pentru rol principal sau secundar, feminin sau masculin, regizor, scenariu și alte categorii. În afara celor prezentate mai sus, sunt câteva altele care s-au remarcat doar la categoria actori:

Denzel Washington în Roman J. Israel, Esq., despre care mi-am exprimat mai devreme părerea și care prezintă un personaj ce se confruntă cu propria moralitate.

Willem Dafoe în The Florida Project, un film despre o copilărie trăită sub aripa unei mame-copil.

Margot Robbie în I, Tonya, un documentar prezentat prin viziunea celebrei patinatoare.

Mary J. Blige care face o treabă extraordinară în Mudbound, filmul clasic Oscar-urilor ce prezintă tema sclaviei și a rasismului (printre preferatele americanilor alături de cele de război).

Cristopher Plummer în All the money în the world, un film pe care încă nu am reușit să-l văd, încă.

Acum e timpul să încep pregătirile pentru celebra seară, să fac ultimele retușuri la rochie, să-mi pregătesc speech-ul de mulțumire și să vorbesc cu Ania să mă lase a doua zi liberă să pot recupera somnul pierdut. Pentru că, așa cum remarca foarte intuitiv anul trecut pe facebook o domnișoară: ”Tâmpiții ăștia nu pot pune naibii și ei Oscar-urile ziua, să le putem vedea și noi liniștiți?”.

Sursa foto: https://www.antena3.ro

 

 

Premiul Oscar 2018, pe ultima sută de metri
Tagged on:                         

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *